Træning i hjemmet

Som ryger kan man let blive ramt af lidt dårligere form. Det er ingen hemmelighed at lungerne ikke har den samme kapacitet som ellers og det gør det hårdere at træne. Derfor foretrækker mange rygere at træne alene så de finder et tempo og en træningsform der passer til deres niveau.

En af mulighederne er at træne der hjemme og det er det vi vil tale om i denne artikel

At træne der hjemme er nok den ældste form for træning og den går mange hundrede år tilbage, men noget af det første vores generation husker er sikkert fællestræning i tv’et hvor man laver øvelser i stuen hver morgen.

Derefter kom bølgen af homegym og nu yoga og andre træningsformer og fælles for dem alle er at de ikke kræver utroligt meget. Et lille rum med lidt plads og nogle tusinde kroner kommer du langt for.

Træning handler i høj grad om at få pulsen op og bevæge de forskellige muskelgrupper i kroppen. Om det sker ved at du hopper i sjippetov, på trampolin, løber en tur eller noget helt 3. er ikke så vigtigt. Nogle træningsformer træner dog flere muskelgrupper end andre og vi vil her se på hvordan du let og simpelt får gang i hele kroppen med 3 virkemidler.

Det skal du bruge:
– Et sjippetov
– En trampolin
– En ribbe Se billige ribbe til væg her

Med de tre redskaber er der alt du skal bruge for at træne sjovt og anderledes der let får pulsen op. Forskning viser nemlig at hvis du har det sjovt når du træner er det meget lettere at få kroppen til at tage ud og træne, så skal der være langvarig succes er det et godt parameter at implementere i træningen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.